BlueTrue

NIEUWE BEDRIJFSNAAM EN LOGO

Een bedrijfsnaam bedenken, of de bedrijfsnaam aanpassen? Het zijn twee totaal verschillende opdrachten. Wie start met een bedrijf, begint min of meer blanco met alle ruimte om de richting en identiteit te bepalen. En daarbij een naam en uitstraling te kiezen die daarbij past.

Maar ook bestaande bedrijven kiezen voor nieuwe namen. Bijvoorbeeld omdat de naam niet meer past of aansluit bij de activiteiten. Of omdat het met de huidige naam (en logo) niet mogelijk is om het imago aan te scherpen of aan te passen. 

BLUETRUE, EEN NIEUWE NAAM VOOR HETZELFDE BEDRIJF
Het bedrijf HCDR (actief in contract- en leveranciersmanagement) vond de bedrijfsnaam en het beeldmerk onvoldoende meer passen bij waar het bedrijf voor staat en benaderde Reach voor het bedenken van een nieuwe naam.

Een naam bedenken doen wij altijd in de vorm van een team-brainstorm. Het is een oefening in creëren, associëren en vrij denken. Als team zijn we inmiddels zo getraind dat er na een of twee sessies altijd een aantal namen komt bovendrijven passend binnen het wensenpatroon van de opdrachtgever. De nieuwe naam die we voor HCDR bedachten is Bluetrue. Blauw is de kleur van inkt en zakelijkheid. True staat voor wat waar is. De naam is vervolgens uitgewerkt in een passend logo.

MERKRECHTELIJK ONDERZOEK NAAM EN LOGO
Bij het bedenken van een nieuwe naam is online veel informatie te vinden over eventuele vergelijkbare namen. Ook kan gemakkelijk worden vastgesteld of een .nl of .com registratie nog vrij is. Zekerheid kan pas worden verkregen door merkrechtelijk onderzoek te laten doen door een merkenbureau. Dat is dus een juridische activiteit die in het verlengde ligt van het bedenken van een naam en het ontwerpen van een logo.

meld JE AAN voor DE nieuwsbrief

© REACH BRAND STORYTELLERS