FLOW

08 maart 2019 - ISABELLE PROHN

Bij Reach maken we mooie dingen voor mooie klanten. Dat klinkt als een open deur. Maar dat is het niet. Het vraagt om bewuste keuzes. Waar sta je voor en waar ga je voor? En wat doe je dan dus niet? Plezier, trots en zelfs geluk is het resultaat. En nee, daar hebben we bij Reach geen ‘Chief Happiness Officer’ voor nodig. Wel een kantoorhond.

Een frisse wind. Zo zou ik het begin van 2019 beschrijven. Ik ben in januari bij Reach gestart en de eerste concrete projecten lopen. Het is natuurlijk best bijzonder om als vierde persoon aan te sluiten bij het stabiele trio Douwe, Menno en Robert. Een bewuste keuze én een sprong in het diepe voor ons allemaal.

ALLE KAARTEN OP TAFEL
Alle kaarten op tafel. Dat is ons begin- en eindpunt. We spreken met elkaar over de opdrachten waar we zelf energie van krijgen (of op lekken), waar je midden in de nacht voor wakker gemaakt mag worden (of wat een nachtmerrie is), wat je wilt leren of waar je juist al in excelleert. Onze waarden staan centraal en samen bepalen we de koers die ons – én onze klanten – gelukkig maakt.

STROMEN
Want wanneer je staat, waarvoor je wilt staan; wanneer je gaat, waarvoor je wilt gaan, dan houdt niemand je meer tegen. Wanneer je werkelijk doet wat je hart je ingeeft, dan kun je in een staat van ‘flow’ komen. Alles stroomt; het gaat vanzelf. Ook in de samenwerking met anderen. Er is zelf sprake van synchroniciteit: Je ontmoet precies de juiste mensen op het juiste moment om de juiste reden. Onverklaarbaar en wonderlijk. Alles en iedereen in de wereld lijkt dan met je mee te willen stromen[1]. Vanuit die flow kan je echt het verschil maken en doelen behalen.

VERHALEN VERTELLEN
In de dagelijkse gang van zaken ontbreekt het jou vast ook wel eens aan tijd om stil te staan. Om afstand te nemen en te kijken waar je staat en waar je (met je bedrijf) naar toe wilt. Een krachtige vertaling van de identiteit en missie van jouw bedrijf kan daarbij helpen. Reach schrijft samen met jou dat verhaal, jouw brandstory.  Een verhaal dat verteld, gedeeld en gehoord moet worden.

KANTOORHOND 
Nog niet overtuigd? Maak dan gewoon op vrijdag een afspraak bij ons op kantoor. Kantoorhond Cooper is er dan ook. Naast speelsheid zorgt Cooper voor een extra dosis geluk. Bij contact tussen mensen en honden stijgt namelijk het oxytocineniveau (gelukshormoon) en nemen de bloeddruk en het cortisolniveau (stresshormoon) af. En dat geldt zowel voor honden als mensen! Kan je ook een dosis positieve energie en inspiratie gebruiken om authentiek en krachtig te communiceren? Ik maak graag een afspraak met je!

[1] De Amerikaans/ Hongaarse psycholoog Mihály Csíkszentmihályi toonde dit aan in zijn onderzoeken.

ISABELLE PROHN
BRAND STORYTELLER

Delen

© REACH BRAND STORYTELLERS