BRAND STORYTELLERS OF BRAND BLUSSERS

15 juni 2018 - DOUWE SOEPBOER

Een wat oudere man schuifelt langs het raam van Reach in Oosterhout. Om vervolgens de stoute schoenen aan te trekken. “Ik ben van de scouting” zegt hij. “En we moeten onze brandblussers laten keuren en dat doen jullie. Kijk daar staat het”, zelfverzekerd wijst hij naar de pullup banner met daarop groot “BRAND” en daaronder STORYTELLERS.

SIGNING WERKT
Dit verhaal vond pasgeleden plaats. We hebben er hard om moeten lachen. Maar zo’n voorval zet je toch ook weer aan het nadenken. In de eerste plaats: signing werkt. Had die banner er niet gestaan, dan had deze man nooit aangeklopt. Ook eerder hadden we hier ervaringen mee. Voorbijgangers zagen op een pullup-banner staan dat we websites maken en kwamen daarvoor heel gericht binnen. Wat uiteindelijk ook opdrachten, en nog belangrijker, nieuwe klanten opleverde. Maar werkt onze nieuwe tagline ook?

ONZE PROPOSITIE
In ons vakgebied zien we al jaren een toestroom van nieuwe communicatiemiddelen. En daaraan verbonden specialisten op elk deelterrein. Het stelt ons geregeld voor de vraag: wat doen we nu precies en waarom kiezen bedrijven voor ons of zouden ze voor ons moeten blijven kiezen. Organisaties en bedrijven die bij ons binnenlopen stellen in feite altijd dezelfde vraag: hoe kan ik mijn merk of bedrijf beter laten communiceren met de markt en wat kunnen jullie daarin voor ons betekenen. Ofwel eerst het verhaal en dan de middelen. Deze vraagstelling heeft ertoe geleid dat we onze propositie teruggebracht hebben tot de kern waar het naar ons idee om draait. Het vertellen van verhalen van merken en bedrijven.

EN DE MIDDELEN DAN
De middelen staan altijd in dienst van het verhaal en de doelgroep die je wilt bereiken. Daarom maken we nog een andere belangrijke keuze. We blijven ons verdiepen in nieuwe (technologische) mogelijkheden om de verhalen van onze klanten te verspreiden. En dat kunnen we niet alleen. We maken daarbij gebruik van de vele specialisten in ons vakgebied. Zo geven we onze klanten niet alleen toegang tot ‘sterke’ verhalen, maar ook ontzorgen we bij de verspreiding ervan.

EN BRANDJES BLUSSEN?
De man die in onze propositie brandblusactiviteiten dacht te zien staan op onze banner voor het raam, had voor een deel gelijk. Als het nodig is, schakelen we razendsnel; en dat weten onze klanten. In die zin is het blussen van brandjes in overdrachtelijke zin een belangrijke activiteit van de Brand Storytellers van Reach. 

DOUWE SOEPBOER
BRAND STORYTELLER

Delen

© REACH BRAND STORYTELLERS