TAAL EN CORONA
Douwe Soepboer
Naast een stortvloed aan problemen levert covid-19 ons veel meer. Denk aan nieuwe omgangsvormen waarbij zoenen (zelfs niet een zoen) en handenschudden taboe zijn.
Naast een stortvloed aan problemen levert covid-19 ons veel meer. Denk aan nieuwe omgangsvormen waarbij zoenen (zelfs niet een zoen) en handenschudden taboe zijn.
Duurzaam ondernemen, wat zijn de acties in jouw bedrijf? Steeds meer ondernemers zien commerciële kansen om duurzaam te ondernemen. Dit is wat wij doen.
25 mei 2018 stond vetgedrukt in menig agenda. Weet je het nog? De AVG werd van kracht. We zijn ruim een jaar verder. Hoe staat het ermee? Welke impact heeft de AVG op ons leven en werken?
De onderwijsinspectie constateert dat leerlingen slechter presteren op het kernvak taal. Overigens geldt dit ook voor rekenen. Hoe erg is dat?
Bij Reach maken we mooie dingen voor mooie klanten. Dat klinkt als een open deur. Maar dat is het niet. Het vraagt om bewuste keuzes. Waar sta je voor en waar ga je voor?
Een naam, vind je mooi of lelijk. Sterk of zwak. Exotisch of provinciaal. Maar wat je naam ook is, uiteindelijk geef je die naam zelf lading. Als persoon, maar zeker ook als bedrijf.
Steeds meer werk wordt overgenomen door robots. Zo heeft Plus Supermarkt 260 banen kunnen schrappen door met één groot gerobotiseerd distributiecentrum vier ‘oude’ centra te laten vervangen.
Wij van wc-eend adviseren wc-eend. Bedrijven vertellen graag hoe goed zij, of hun producten zijn. Aan die trend leek een eind te komen met storytelling.
Een wat oudere man schuifelt langs het raam van Reach in Oosterhout. Om vervolgens de stoute schoenen aan te trekken. “Ik ben van de scouting” zegt hij.
Recent volgde ik de opleiding Online PR & Social Media bij SRM, waarmee ik nieuwe inzichten wil opdoen over de inzet van social media voor publiciteits- en pr-doeleinden.
Beurzen bieden een uitstekende kans om leads te verzamelen, te verkopen, relaties te onderhouden en nog veel meer.
Kunt u alle 24 sporten opnoemen van de Winterspelen in Pyeongchang? Ik denk het niet, op een uitzondering daargelaten kan niemand dat.
Ik kijk af en toe op vacaturesites. Niet omdat ik een baan zoek. Ik ben ontzettend tevreden met wat ik doe. Meer wil ik weten waar de markt op zoek naar is.
Elk vakgebied heeft zijn eigen jargon en reclame/marketing is geen uitzondering.
Combineer twee ogenschijnlijk normale zaken met elkaar en creëer een verkoopsucces. Dat is in het kort wat ‘idee-sex’ is. Ik kwam er op via auteur James Altucher.
We pitchen wat af. Als persoon, ‘pitch jezelf even’. Voor een product: ‘vertel in het kort waarom we voor dit product moeten kiezen’. Of als bedrijf/organisatie.
Een goed logo vormt de basis voor alle uitingen die je ontwikkelt. Van folder of de belettering van een pand of bedrijfswagens tot de bedrukking op de koffiekopjes.
Bijna iedereen is wel bekend met het fenomeen 'brainstormen'. Maar brainstorm je volgens de regels van de kunst en, nog belangrijker, werkt het ook?
Het verhaal van een bedrijf pakken in één zin, een paar woorden of zelfs in maar één woord. Een goede tagline of pay-off helpt je echt verder.
Klantentrouw, bestaat het nog? Jazeker. Maar op klantentrouw kan je niet blijven vertrouwen. Want wie trouw is, wil zekerheid. Kies daarom zelf de klanten die bij jou passen.
Brainstormen is een eenvoudige en flexibele methode om nieuwe ideeën te ontwikkelen met je team. Met deze 7 praktische tips haal je er nog meer en betere ideeën uit.
Elk zelf respecterend bedrijf heeft een logo. Van veel bedrijven kennen we het logo wel, maar het verhaal erachter niet. Wanneer je de verhalen achter een bekend logo hoort, ga je opeens anders tegen het icoon aankijken.
Iedere tekening, schilderij of foto bestaat uit een positieve en negatieve ruimte. Het onderwerp wordt de positieve ruimte genoemd, alles er omheen is de negatieve ruimte.
Hoe zoek, vind en kies je een reclamebureau? Voordat je deze vragen kunt beantwoorden moet er eerst een andere vraag worden beantwoord; Heb je namelijk echt een reclamebureau nodig?
Stel je voor dat je lekker op internet aan het surfen bent. Je leest net een mail van je favoriete kledingmerk. Ze hebben een mooi nieuw shirt in de aanbieding en je wordt verleid een bezoekje aan de webwinkel te brengen.
De zomervakantie is bijna voorbij. Veel mensen namen even afstand van alle dagelijkse beslommeringen. Tijdelijk afscheid van e-mail, social media en Netflix.
De Helvetica werd in 1957 door Max Miedinger en Eduard Hoffmann ontworpen en heette eerst Die Neue Haas Grotesk.
© REACH BRAND STORYTELLERS