BLOG

BRANDBLUSSERS OF BRANDBLUSSERS

Douwe Soepboer

Een wat oudere man schuifelt langs het raam van Reach in Oosterhout. Om vervolgens de stoute schoenen aan te trekken. “Ik ben van de scouting” zegt hij.

Meer lezen

CREATIVITEIT IS DE X-FACTOR

Douwe Soepboer

Recent volgde ik de opleiding Online PR & Social Media bij SRM, waarmee ik nieuwe inzichten wil opdoen over de inzet van social media voor publiciteits- en pr-doeleinden.

Meer lezen

DE BEURS OP: TIPS & TRICKS

Menno Verheij

Beurzen bieden een uitstekende kans om leads te verzamelen, te verkopen, relaties te onderhouden en nog veel meer.

Meer lezen

OLYMPISCHE PICTOGRAMMEN

Robert Luttikholt

Kunt u alle 24 sporten opnoemen van de Winterspelen in Pyeongchang? Ik denk het niet, op een uitzondering daargelaten kan niemand dat.

Meer lezen

STAGIAIRE COMMUNICATIE GEZOCHT

Douwe Soepboer

Ik kijk af en toe op vacaturesites. Niet omdat ik een baan zoek. Ik ben ontzettend tevreden met wat ik doe. Meer wil ik weten waar de markt op zoek naar is.

Meer lezen

MARKETINGMODELLEN DIE ECHT NIET MEER KUNNEN, OF TOCH WEL?

Menno Verheij

Elk vakgebied heeft zijn eigen jargon en reclame/marketing is geen uitzondering.

Meer lezen

IDEE SEX

Menno Verheij

Combineer twee ogenschijnlijk normale zaken met elkaar en creëer een verkoopsucces. Dat is in het kort wat ‘idee-sex’ is. Ik kwam er op via auteur James Altucher.

Meer lezen

JE BEDRIJF PITCHEN

Douwe Soepboer

We pitchen wat af. Als persoon, ‘pitch jezelf even’. Voor een product: ‘vertel in het kort waarom we voor dit product moeten kiezen’. Of als bedrijf/organisatie.

Meer lezen

ZES KEER EEN 'UNIEK' LOGO

Robert Luttikholt

Een goed logo vormt de basis voor alle uitingen die je ontwikkelt. Van folder of de belettering van een pand of bedrijfswagens tot de bedrukking op de koffiekopjes.

Meer lezen

BRAINSTORMEN; OP ZOEK NAAR GOEDE IDEEËN

Menno Verheij

Bijna iedereen is wel bekend met het fenomeen 'brainstormen'. Maar brainstorm je volgens de regels van de kunst en, nog belangrijker, werkt het ook?

Meer lezen

TAGLINE OF PAY-OFF

Douwe Soepboer

Het verhaal van een bedrijf pakken in één zin, een paar woorden of zelfs in maar één woord. Een goede tagline of pay-off helpt je echt verder.

Meer lezen

TROUWE KLANTEN WIL IEDEREEN

Douwe Soepboer

Klantentrouw, bestaat het nog? Jazeker. Maar op klantentrouw kan je niet blijven vertrouwen. Want wie trouw is, wil zekerheid. Kies daarom zelf de klanten die bij jou passen.

Meer lezen

 7 TIPS OM EFFECTIEVER TE BRAINSTORMEN

Menno Verheij

Brainstormen is een eenvoudige en flexibele methode om nieuwe ideeën te ontwikkelen met je team. Met deze 7 praktische tips haal je er nog meer en betere ideeën uit.

Meer lezen

LOGO'S MET EEN VERHAAL

Robert Luttikholt

Elk zelf respecterend bedrijf heeft een logo. Van veel bedrijven kennen we het logo wel, maar het verhaal erachter niet. Wanneer je de verhalen achter een bekend logo hoort, ga je opeens anders tegen het icoon aankijken.

Meer lezen

KIJKEN NAAR POSITIEVE EN NEGATIEVE RUIMTE

Robert Luttikholt

Iedere tekening, schilderij of foto bestaat uit een positieve en negatieve ruimte. Het onderwerp wordt de positieve ruimte genoemd, alles er omheen is de negatieve ruimte.

Meer lezen

HELVETICA, MISSCHIEN WEL HET BEKENSTE LETTERTYPE

Menno Verheij

De Helvetica werd in 1957 door Max Miedinger en Eduard Hoffmann ontworpen en heette eerst Die Neue Haas Grotesk.

Meer lezen

RECLAMEBUREAU ZOEKEN EN VINDEN

Menno Verheij

Hoe zoek, vind en kies je een reclamebureau? Voordat je deze vragen kunt beantwoorden moet er eerst een andere vraag worden beantwoord; Heb je namelijk echt een reclamebureau nodig? 

Meer lezen

AANDACHT KRIJGEN EN AANDACHT HOUDEN

Menno Verheij

Stel je voor dat je lekker op internet aan het surfen bent. Je leest net een mail van je favoriete kledingmerk. Ze hebben een mooi nieuw shirt in de aanbieding en je wordt verleid een bezoekje aan de webwinkel te brengen.

Meer lezen

Aanmelden voor nieuwsbrief

Aanmelden

© REACH BRAND STORYTELLERS